Verbouwing Trefkoele+

Gepubliceerd op: 1 september 2023 11:18

De afgelopen maanden is er flink verbouwd in Trefkoele+. De eerste resultaten zijn nu al goed te zien. Blikvanger is de nieuwe grote multifunctionele activiteitenruimte op de begane grond mooi aansluitend aan de bibliotheek. Deze ruimte biedt plek aan een breed scala aan activiteiten.

De huidige ouderenactiviteiten worden ernaartoe verplaatst, zoals handwerken, sjoelen en klaverjassen. Maar ook biedt de nieuwe plek ruimte voor een cursus tekenen- en schilderen, een mooie lezing of een kleine voorstelling.

We zoeken nog een naam voor deze mooie nieuwe ruimte. Heb je ideeën? Mail deze dan voor 15 oktober a.s. naar ilse.veerbeek@trefkoeleplus.nl Van alle inzendingen kiest de Denktank van de Trefkoele+ de mooiste naam.

Verder zijn er spreekkamers bij het Infopunt en extra overlegruimtes bij gekomen en zijn de kantoren van de bibliotheek en Trefkoele+ naar boven verplaatst.

Tweede fase volgend jaar

Begin volgend jaar staat de tweede fase van de herinrichting gepland. De voorgevel wordt dan aangepast met een draaideur, zodat er geen tocht meer het gebouw in komt.

Daardoor kunnen we het Infopunt vlak bij de hoofdingang plaatsen, zodat medewerkers en vrijwilligers niet op de tocht zitten. Bezoekers worden op deze manier veel beter ontvangen en zien meteen waar ze terecht kunnen met hun vragen.

Ook zal de leestafel verplaatst worden en komen er meer leer- en werkplekken in de bibliotheek.