Missie en visie

Bibliotheek Dalfsen is er voor iedereen. Bij ons kun je je leven lang terecht voor je persoonlijke ontwikkeling. Wij helpen je om zelfstandig mee te kunnen doen aan de maatschappij, zodat je op je eigen manier kan bijdragen. Bij ons kun je ontdekken, lezen, leren, elkaar ontmoeten en inspireren en je informeren. Wij stimuleren kennismaking met cultuur, ontmoeting en debat.

We zijn als bibliotheek onafhankelijk en doen ons werk samen met de inwoners en met onze partners in de kinderopvang en het onderwijs, in het sociaal domein en in de culturele sector om kinderen en volwassenen te bereiken

Bestuur en Personeel

Bestuurssamenstelling

• Anton Erich – Voorzitter
  • Mineke Kranendonk – Secretaris
  • Franc van Erck – Penningmeester
  • Dick ten Klooster – Algemeen lid
  • Jan Sjirk Rodenboog – Algemeen lid
  • Eline Ruinemans – Algemeen lid

• Jackeline Mekkes

Personeel en vrijwilligers

• 11 personeelsleden
  • 175 vrijwilligers
  • 64 taalcoaches

Vrijwilligersraad

ANBI

De Bibliotheek Dalfsen is door de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat we ons als Bibliotheek nagenoeg geheel inzetten voor het algemeen belang. Dit betekent onder meer dat giften aftrekbaar zijn voor de belasting. Bibliotheek Dalfsen maakt de gegevens en documenten openbaar zoals vastgesteld is in de Governance Code Cultuur. Op de website van de Belastingdienst kan je meer lezen over wat een ANBI is.

Statutaire naam: Stichting Openbare Bibliotheek Dalfsen / Nieuwleusen
KvK nummer: 05070394

Werken bij de Bibliotheek

Op www.recruitment.rijnbrink.nl vind je alle vacatures bij Bibliotheek Dalfsen en andere bibliotheken in Overijssel en Gelderland.

Bibliotheekvacatures

Meer weten over onze organisatie? Neem gerust contact op.

Contact opnemen